Verhoog de klantomzet van je assurantiekantoor met deze 3 tips!

Verhoog de klantomzet van je assurantiekantoor met deze 3 tips!

Deel dit bericht

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Bestaande klanten waarderen je dienstverlening en hebben hun financiële zaken reeds aan jou toevertrouwd. In de meeste gevallen ben je als assurantiekantoor druk bezig met administratieve taken in plaats van klantrelaties. Hierdoor laat je als kantoor kansen liggen om je klanten te voorzien van waarde.

Elke klant persoonlijk adviseren over hun hypotheek, verzekeringen en pensioen is de ideale situatie, waardoor de klantomzet en klanttevredenheid zal toenemen. In veel gevallen heb je als kantoor niet de tijd om elke klant telefonisch te benaderen. Hoe kun je er efficiënt voor zorgen dat je jouw klanten voorziet van waarden zonder iedereen telefonisch te benaderen?

Een oplossing hiervoor is proactieve communicatie via e-mailmarketing. De klant wordt proactief voorzien van relevante content voor de desbetreffende maand. Dit helpt om de klantomzet te verhogen en klanten zullen trouw blijven aangezien ze waarde ervaren bij jouw dienstverlening.

Wij geven drie tips over welke thema’s waarde creëren voor klanten. De volgende thema’s hebben betrekking op de beïnvloedingsprincipes van Cialdini: autoriteit, sympathie en wederkerigheid.

De klantomzet van het assurantiekantoor verhogen met deze tips

1. Preventie tips + relevante verzekering voor het risico

Klanten willen liever onprettige financiële situaties voorkomen. Jij kunt de klanten voorzien van tips en eventueel het risico dekken door middel van een verzekeringsproduct. Je stuurt in een e-mailing bijvoorbeeld 5 tips over onderwerp X en sluit af met een call to action naar verzekeringsproduct Y. Dit geeft de verkoop van verzekeringsproducten een boost.

Voorbeelden + verkoopoptie:

  • Februari: Stormschade; beter voorkomen dan genezen (woonhuisverzekering)
  • December: Op wintersport? Bekijk deze handige tips (zorg- en reisverzekering) Zie hieronder een voorbeeld van vorig jaar.

2. Financiële adviezen

De financiën zijn complexe zaken voor veel klanten. Adviezen om hun financiën te verbeteren zijn daarom altijd welkom. Geef de klant via e-mailing advies over een relevant onderwerp dat speelt bij je meeste klanten op dat moment.

Voorbeelden + verkoopoptie:

  • Maart: Handige tips voor de belastingaangifte
  • Augustus: Eerder stoppen met werken? Bekijk deze tips (financiële planning)

3. Veelvoorkomende vragen van een desbetreffende maand

Je klanten zitten thuis op de bank en hebben vragen over een bepaald onderwerp. Ze zoeken op je website maar kunnen geen antwoorden vinden. Ze nemen telefonisch contact met je op. Je medewerkers zijn tijd kwijt om steeds dezelfde vraag te beantwoorden. Een oplossing hiervoor is een e-mailing dat antwoord geeft op een veelvoorkomende vraag.

Voorbeelden + verkoopoptie:

  • Mei: Schade tijdens het klussen: wat dekt uw verzekering? (opstalverzekering)
  • Oktober: Weerschade, ben ik verzekerd? (opstal- en voertuigverzekering)
Hoe communiceer je dit op een efficiënte manier via de e-mail? 

Je wilt graag dat de e-mailcampagnes resultaat boeken. De uitdaging is om verzekerings-, hypotheek- en pensioenonderwerpen aantrekkelijk te maken. Het toepassen van storytelling in de campagnes zorgt dat de boodschap beter overkomt en dat mensen worden aangezet tot actie. Een e-mailcampagne met een animatievideo is de perfecte combinatie voor een hogere klantomzet.

Vind je dit interessant en wil je hier meer over weten? Bekijk onze productpagina of neem contact met ons op. Wij adviseren je graag.

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Mis geen trend en ontwikkeling van de markt assurantietussenpersonen

Ontdek andere relevante artikels

Wil je een gratis vrijblijvend adviesgesprek?

Neem dan contact met ons op

Foto eigenaar Studio VL Rens van Lanen

Op het gebied van strategie, design, seo, conversie optimalisatie en social media zal je aanbevelingen ontvangen

Geen probleem, je weet ons te vinden

Wij maken gebruik van cookies om onze website te verbeteren, om het verkeer op de website te analyseren, om de website naar behoren te laten werken en voor de koppeling met social media. Door op Ja te klikken, geef je toestemming voor het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- en cookieverklaring.

Wil je graag vrijblijvend gratis advies ontvangen van een specialist voor jouw website?