Over ons

Bedrijfsfilms en animatievideo’s die blijven hangen en actie creëren

Bedrijfsfilms en animatievideo's die

blijven hangen

Als je iets vertelt, doe je dat niet alleen voor dát moment. Je wil dat je doelgroep dit blijft herinneren en je hoopt dat het wordt doorverteld. Hoe kun je met een bedrijfsfilm of animatievideo herinneringen creëren bij je doelgroep? De volgende elementen zorgen voor je sterkste herinneringen.

Bedrijfsfilms en animatievideo's die

actie creëren

We willen graag geloven dat we weloverwogen keuzes maken. Neuropsychologie leert ons dat het voornamelijk onze automatische en intuïtieve geest is dat ons gedrag zal sturen.

Wij geloven in deze ingrediënten

Emotie

Met het verhaal in een bedrijfsfilm of animatievideo wil je jouw doelgroep in beweging brengen. Je wil ze bijvoorbeeld een product laten kopen of contact met je laten opnemen. Onze beslissingen als mens bestaan voor 95% uit onbewust gedrag. Dit is gedrag dat we uitvoeren zonder er bij na te denken. Met emotie kun je inspelen op het onbewuste gedrag van je doelgroep. Je wil ze prikkelen, ontroeren, verblijden of aan het lachen maken. Dit maakt emotie een essentieel ingrediënt in het recept voor succesvolle bedrijfsfilm of animatievideo.

Verhaal

Het vertellen van verhalen bestaat al zo lang als de mensheid beschikking heeft over vuur én mensen gelegenheid kregen om elkaar rondom het kampvuur verhalen te vertellen. Onze hersenen letten beter op informatie in een verhaalvorm. Met een verhaalvorm die de mentaliteit van je doelgroep begrijpt dring je beter door. Met mentaliteit bedoelen we: hoe staat je doelgroep in de wereld en hoe kijken zij naar de wereld? Je doelgroep identificeert zich met het verhaal, het verhaal wekt vertrouwen bij ze op en zet ze aan om het gedrag te imiteren.

Plekken

Een verhaal met herkenbare plekken wordt beter onthouden door je doelgroep. De herkenbare plekken zijn onderdeel van hun privé- en/of werksituatie. De bedrijfsfilm of animatievideo is daardoor gemakkelijker opnieuw af te spelen in hun herinneringen. De doelgroep identificeert zich door de herkenbare plekken met je bedrijf en er ontstaat een connectie.

De mensen achter Studio VL

Rens van Lanen

Videostrateeg / Animator / Eigenaar

Raoul Djojoatmo

Videograaf

Freelance voice-overs

Afhankelijk van de opdracht

Stagiaire gezocht

Marketing en sales

Wil je een gratis vrijblijvend adviesgesprek?

Neem dan contact met ons op

Op het gebied van strategie, design, seo, conversie optimalisatie en social media zal je aanbevelingen ontvangen

Geen probleem, je weet ons te vinden

Wij maken gebruik van cookies om onze website te verbeteren, om het verkeer op de website te analyseren, om de website naar behoren te laten werken en voor de koppeling met social media. Door op Ja te klikken, geef je toestemming voor het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- en cookieverklaring.

Wil je graag vrijblijvend gratis advies ontvangen van een specialist voor jouw website?